اصلاح  برچسب اطلاعات تغذیه ای در آمریکا

24 مه 2016- سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) طرح جدیدی را برای درج اطلاعات تغذیه ای بر روی بسته بندی های مواد غذایی منتشر کرد.

 تغییرات منعکس شده سبب بهبود درک ما از اثرات مواد غذایی بر سلامت می شود، از جمله در این  طرح جدید تمرکز بر کاهش مصرف چربی کم شده است و تمرکز بر مقدار شکر افزوده در مواد غذایی افزایش یافته است.  این برچسب تغذیه ای جدید بسیار ساده تر از برچسبهای قبلی بوده و فضایی که برای درج میزان کالری مواد غذایی در نظر گرفته شده است، امکان نوشتن کالری را با اندازه ی بزرگتر می دهد.

خطی که در آن مقدر کالری موجود در چربی نوشته می شد، حذف شده است زیرا  FDAمعتقد است بر اساس تحقیقات موجود، نوع  چربی بسیار مهم تر از مقدار آن است. در این  فهرست جدید همچنان فهرست  چربیهای ترانس وجود دارد اما این ویژگی در برچسب غذایی برخی کشورها مانند انگلستان وجود ندارد.

یک خط جدید برای نمایش مقدار "شکرافزوده" در این جدید اضافه شده است. این اطلاعات به مشتریها  کمک می کند غذاهایی را که عمداً در تولید  آنها مواد شیرین افزوده شده است، شناسایی کنند. یکی از  نتایج این تغییر ممکن است تغییر استراتژی شرکت های مواد غذایی به استفاده ی بیشتر از شیرین  کننده های مصنوعی باشد.

میزان کلسترول موجود درغذاها همچنان در برچسب ذکر شده است، علیرغم اینکه تحقیقات جدید نشان  داده اند که  مصرف کلسترول بالا در مواد غذایی ارتباطی با خطرات بهداشتی ندارد.

تغییر اساسی دیگری که در این برچسب صورت گرفته است تغییر در مواد مغذی نوشته شده در برچسب است. دربرچسب های قبلی مقدار ویتامین A،  Cو مواد معدنی مانند کلسیم  و آهن نوشته می شد، در برچسب جدید مقدار ویتامین  D، کلسیم ، آهن و پتاسیم نوشته  می شود.

 از اطلاعات موجود در این برچسب، غذاهایی که بطور مصنوعی با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده اند، مشخص نمی شود.این موضوع نشان می دهد  که دانشمندان هنوز از میزان تأثیر غنی سازی غذاها با مکمل های ویتامینی و مواد معدنی در مقایسه  با مواد  مغذی طبیعی درغذاها اطمینان ندارند.

این تغییرات جدید از 26 جولای سال 2018 بروی چسب مواد غذایی اعمال خواهد شد. برای صاحبان تجارتهای کوچکتر یکسال بیشترفرصت داده شده است تا برچسب غذایی خود را بر اساس قوانین جدید تدوین کرده و بروی محصولات خود اعمال کنند. برچسب جدید نشان دهنده ی یک بهبود جزئی است و می توان تأثیر آنرا بر انتخاب غذاهای بهتر در مصرف کنندگان  آمریکایی  دنبال کرد.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/may/nutritional-labelling-in-the-us-is-simplified-and-improved-99552192.html